Wednesday, March 9, 2011

Umpama Mimpi Dalam Jaga....

Akukah yang bermimpi atau inilah hakikat hidup ini...

Enam tahun saling mengenali...berkongsi rahsia hati...melayari kenyataan hidup ini...bersama mengharungi detik-detik suka dan duka...
Umpama mimpi dalam terjaga...aku terlena dalam igauan yang nyata...Masih tidak mahu percaya...tapi aku sudah percaya akan semuanya...

dia: mungkin nak masuk taun ne...
Aku: biar betul???
Dia: betul...xtipu...
Aku: bila?
Dia: tahun ni...
Aku: ah btul bha?? jan main2...benda seyes ne...
dia: sumpah! xtpu...pape hal, nti bila kita pulang kt bcang dgn sume...
Aku: bila?
Dia: raya nie...mungkin raya kedua...
aku: pulang tak?
dia: mestilah...hehe...

berdebarnya mnunggu saat itu...detik itu...masa itu...akankha semua itu terjadi...insyaallah...

Hawa tercipta dari tulang rusuk Adam...bukan dari kepala untuk dijadikan atasannya...bukan dari kaki untuk dijadikan alasnya...tapi dkat dengan lengan untuk dilindungi...dekat dgn hati untuk dicintai...

Akukah Hawa buatnya?
Diakah Adam yang tercipta rusuknya untukku??

Ya Allah...seandainya memang telah engkau titipkan dia untukku sbgmana aku untuknya...semaikanlha rasa cinta kami agar terus berpadu mencari sinar redha kasihMu..Satukan kami dalam ikatan yang satu menuju redhaMu...kekalkan rasa cinta antara kami menuju jalan bahagiaMu...amin...

Mama...terima kasih kerana memberi Ila peluang ini...memberi Ila kekuatan...memberi Ila sokongan...insyaallah, Ma bahagia milik mama yang Ila janjikan...takkan skali Ila lupakan..terima kasih ma atas restumu...cinta Ila untuk Mama xkan terlupa...sekalipun kelak, Ila akan melangkah ke alam baru...ma....Ila puteri Mama selamanya....

Pak...sekalipun kau sudah terlalu jauh dari kenyataan hidup cucumu ini, aku tau yang restumu untukku selamanya...aku tahu itu kerana kita pernah bersama dulu...malah saat terakhirmu, kau sempat mengatakan padaku kalau itu yg tbaik untukku, maka terbaik untukmu...terima kasih pak kerana selalu mgerti hati ini...al-fatihah untukmu...

abang....atas lamaran itu, sayang akn ucapkan "i will"....
terima kasih atas segalanya....semoga cinta ini ke akhirnya....

No comments:

Post a Comment