Wednesday, March 16, 2011

Adakah itu DIA?!

Pertanyaan dalam hati saat ini...

ADAKAH ITU DIA???

Tiga malam aku bermimpi, ada seseorang datang mengetuk pintu (mungkin pintu hati...)
Cara dia berdiri.. Cara dia melihatku.. Mirip seseorang...Mirip orang itu...
Mungkinkha dia? Itukha orangnya?

Saban malam, sebelum tidurku, tertitip doa memohon petunjukNya...Lewat sujudku aku panjatkan pertanyaan...
"Ya Allah, andainya dia yang telah KAU ciptakan sebagai Adam bagiku, maka KAU tunjukkanlah padaku kenyataannya. Terangkan hatiku tanpa cinta. Kau jelaskanlah penilaianku bukan berteraskan rasa semata-mata. Andainya juga, dialah insan yang telah KAU cipta untuk berdampingan denganku, maka yakinkanlah aku,"

Dan hakikatnya, DIALAH ORANG YANGKU LIHAT DALAM MIMPI ITU... aku semakin yakin dan pasti ITULAH ORANGNYA...

Jumran Bustamin,
Seandainya telah tertakdir di atas sana bahawa aku untukmu sebagaimana kau untukku, semoga segala urusan kita dipermudahkan hingga ke akhirnya...semoga rasa ini terus terpelihara daripada segala kemungkaran, kemaksiatan dan kehancuran... semoga kita bersatu hingga ke akhirnya...Insyaallah...
Seandainya akulah wanita yang kelak menjadi suri hidupmu, ku mohon peliharalah aku dengan cintamu kepadaNya. Bimbinglah aku menuju syurgaNya.
Terima kasih atas segala pengertianmu selama ini...

Dan andainya apa yang terjadi adalah sesuatu yang berlawanan, aku redha melepaskan...Kerana janji Allah adalah yang terbaik untuk kita berdua... Kau abang yang baik...dan kekal begitu selamanya...Insyaallah...

No comments:

Post a Comment