Monday, February 28, 2011

CERITA TENTANG PERASAANKU...

"Menetap sehari di hatimu umpama sekurun kau di hatiku"
petikan daripada Novel "DUA garis Cinta - Raiza Ruhila"...

Hari ini: 28/02/2011

tgal sehari dua lagi Februari akan berakhir, guys...its mean 2 month for being apart from my dearest mommy and beloved sis...its also means almost three years without seeing my beloved late grandpa around me...and also for being alone for exactly one years without met him (abang).... hardest feeling...

hmmmm...terasa hati tul dengan orang2 yg tdk mghargai kerja2 saya...tidak mghargai my concern to them...tdk mghargai the time i was spent juz to make it all clear and success...tersentuh sangat2....im just a human being with 24 hours for spent her day perfectly with study and a little time juz for me, my self and I...but nobody cares...

saya wat semua kerana itu kerja saya...saya buat sebab saya bertanggungjawab untuk setiap kesilapan itu...saya perlu berdiri di kaki saya sendiri bha! saya cuba dgr cakap sume tapi bila orang lain tolak pandangan korang, adakah saya patut dipertanggungjawabkan???

kalau begitu, swaktu idea saya ditolak mentah2, saya jugak patutnya mberontak spt kamukan??? saya jga patut marahlhakan??? saya jugak patut sindir menyindirlha kan???

tapi kenapa saya tidak mahu buat??? cuba tanya jawapan saya....saya bagi kamu jawapan yang sejujurnya bha....

SEBAB SAYA BERDIRI DI SINI BUKAN UNTUK DIRI SAYA SEMATA-MATA TAPI.....

I WAS CARRYING MY MAMA NAME...MY LATE GRANDPA DIGNITY...MY FUTURE HUSBAND HOPE...

saya tidak mahu malukan mereka hanya kerana saya lagi hebat berkata-kata...hanya kerana saya yang betul dan tertindas...mama saya cakap, adakala diam lagi sempurna berbanding kita perjuangkan kebenaran yang akan menyakitkan hati ramai pihak!

wei...i had seen how life "torture" the truth lha... i had seen it! bila kebenaran bukan apa-apa melainkan kesakitan dan kedukaan...i saw the tears....i saw the arguement...i saw everything caused by it....

maaflah korang tapi my mama ask me to keep my self silence when everyone was looking for my fault...for my guilty...not bcoz i am afraid of u ols but thats the way my mom ask me to behave....

saya malu bha korang kalau saya menyindir hasil keja orang...bkn apa, tapi saya tahu orang tu sudah bsusah payah bjuang utk sume...utk berikan kita yang tbaik...jadi saya takkan mengata dia melainkan orang lain pun tahu apa yang dia beri....apa yang dia kerjakan...

saya memang kuat marah...saya cepat marah....saya cepat terasa...sbb saya bukan sempurna...saya cuba faham orang...saya cuba berikan yang terbaik...termampu saya...

dan saya tidak minta apa2...sanjungan, bukan...pujian, bukan....cuma hargai apa saya buat seadanya...klu saya salah, tegur saya terang...jangan myindir saya korang...jangan ketawakan saya di belakang...

saya betul2 terluka kalau korang buat begitu...bukan apa...cuma saya terasa betapa bharganya mama saya mendampingi saya kerana menjadikan saya tidak seperti itu....

saya sudah lihat bha macamana mama saya derita kerana itu...betapa mama saya diperlakukan seperti itu...

saya yakin saya tidak kisah untuk diperlakukan seperti itu tapi saya kisah untuk perasaan yang pernah mama saya alami dulu...jadi, plz stop it ..dont do it towards me again ya....just ask me...teach me politely...

Hatiku Yang Terluka...
-ILAH-

p/s...mama, ilah smakin mgerti perasaan mama dulu...betapa sakitnya menyimpan kebenaran semata-mata mahu menjaga hati orang.....betapa perlunya kita menjaga adab kita sesama manusia...menjaga tutur kata yang tidak menyakitkan hati orang...mama...maaf kalau slama ni ilah anak yang degil...tdk mdgr kata...keras kepala...ila mohon kemaafan mama...ilah mohon kemaafan mama...kini, baru ilah mengerti kesakitan mama selama ni...mama...jangan pernah tinggalkan ilah seperti orang lain tinggalkan kita ya, ma....

No comments:

Post a Comment